Aki autóvezetésre adja a fejét, azzal sajnos bármikor előfordulhat, hogy technikai probléma, vagy baleset miatt az út szélére kényszerül. Ilyenkor jobb esetben csupán egy autómentőre van szükség, aki elszállítja autónkat haza, vagy a legközelebbi autószervizbe. Ezzel a probléma azonban még nem biztos, hogy megoldódott. Az egyéb problémákra való felkészüléshez kiváló lehetőséget biztosít az idő, amíg várunk az autómentőre, de pontosan mit is tegyünk, amíg megérkezik a mentőre? Az alábbiakban ezzel foglalkozunk.

Mennyi idő, amíg kiér az autómentő?

Törött autó autómentőre várakozik Budapesten.

Autómentőre várva…

Az autómentőre való várakozás természetesen sok tényezőtől függ. Míg egy budapesti autómentés, csupán 30-40 perc, addig egy vidéki mentés, ennek természetesen többszöröse lehet.

A várakozási idő az alábbiaktól függhet:

  • autómentés helyszíne
  • forgalom
  • időjárás
  • speciális igények (pl.: csereautó biztosítása)

A várakozási idő nagyságától függően több mindent is tehetünk, amíg az autómentő a helyszínre érkezik, de ezek közül néhány a gyorsabb ügyintézést és a kellemetlen meglepetések elkerülését szolgálhatja.

Gyűjtsünk össze minden iratot!

Az egyik fontos dolog, amit megtehetünk, hogy az autómentéshez is szükséges iratainkat előkeressük és meggyőződünk róla, hogy mindegyik nálunk van. Erre egyébként már a bejelentés során is szükségünk lehet, hiszen a megbízható autómentők, már a bejelentés során elkérhetik személyes adatainkat, illetve a jármű adatait, mint a rendszám, forgalmi engedély szám, jogosítvány szám.

A megbízható autómentőknél, mint például a Csupi Autómentő esetében az alábbiak szerint zajlik a bejelentési folyamat:

  • +36-70-6262-777 telefonszám tárcsázása, majd az alábbi információk megadása:
  • mi történt?
  • hol található a jármű?
  • jármű típusa, gyártmánya
  • váltó típusa, futómű állapota, hozzáférhető-e a jármű?
  • telefonos elérhetőség, név, cím, forgalmi rendszám, forgalmi engedély száma, jogosítvány száma, személyi igazolvány száma, lakcímkártya

Informálódjunk biztosításunkról!

Amennyiben rendelkezünk CASCO-val, valamint kötelező biztosítással, akkor mindenképp érdemes ezek felől is érdeklődnünk, amíg várakozunk. Az autómentés költségét, vagy legalábbis egy részét megtérítheti a biztosító. Emiatt mindenképp érdemes lehet az adott biztosítónk ügyfélszolgálatát – külföldi baleset esetén kárrendezési szakembert – akár telefonon is felkeresni.

Töltsük ki a kárbejelentő lapot!

Amennyiben anyagi kár is keletkezett, akár saját, akár más járműben is, akkor a kék-sárga baleseti bejelentő lap kitöltésére mindenképp szükségünk lesz. Ez nem csak a mi, hanem az esetleges balesetben résztvevő más személyek érdeke is. A biztosítók ugyanis a kárbejelentő lap alapján, majd az azt követő kárfelmérés alapján készítik el kárkifizetési ajánlatukat.

Emiatt kiemelten fontos, hogy minden egyes az adott esemény során keletkezett kárt rögzítsünk a kárbejelentő lapon, így elkerülhetők az esetleges félreértések és problémák. Hazaérkezve az autókárbejelentés weboldalon online jelentse be a káreseményt.

Legyünk telefon közelben!

Az autómentőre várva mindenképp jó, ha telefon közelben maradunk, hiszen az érkező autómentő jó eséllyel keresni fog minket telefonon, hogy pontosítsa a helyszínt és hogy jelezze érkezését. Amennyiben egyből elérhetők vagyunk, akkor nem kell attól félnünk, hogy véletlenül is elkerülje egymást az autómentő és a várakozó.

Összegezve:

Az autómentőre való várakozási idő tehát könnyedén kitölthető hasznos dolgokra is, amik ráadásul a jövőbeni ügyintézést is megkönnyíthetik majd. Emiatt a fent említett dolgokat érdemes beiktatnunk, az autómentő érkezéséig.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close